Vídeň pokračuje v intenzivní výstavbě cyklostezek (TZ)

Vídeň chce cyklistickou dopravu po městě udělat ještě snazší a bezpečnější. Skutečnost, že v době koronavirové pandemie mnoho lidí doslova přesedlalo na kolo, vede Vídeň k prioritizaci výstavby dalších cyklostezek a výrazné investici do cyklistické infrastruktury. V létě začne s výstavbou asi třiceti projektů.

„Investice do cyklistické dopravy se vyplatí hned dvakrát. Zajistí totiž dostatek pracovních míst  a fungují i jako opatření v boji proti klimatickým změnám. Naši planetu můžeme ochránit jen, když budeme investovat do ekologicky šetrné dopravy a snížíme škodlivé emise CO2“, okomentovala intenzivní výstavbu cyklostezek ve Vídni místostarostka Vídně a radní pro životní prostředí Birgit Hebeinová.

Již v létě se začne s výstavbou asi třiceti projektů. Jedním z nich je výstavba nové cyklostezky na silnici Wagramer Straße. Současný cyklopruh bude přeložen na cyklostezku a rozšířen. Cyklisté se tak budou moct projet po cyklostezce široké 3,5 metru a užívat si výhledy na ramena Nového a Starého Dunaje. Rozšíření cyklostezky ovšem nijak neomezí chodce. I ti se dočkají rozšíření chodníku. Vedle výstavby jednotlivých stezek po celé Vídni bude i v některých jednosměrných silnicích možný pohyb cyklistů do protisměru. Příkladem takové silnice je centrální Lindengasse, která se nachází v pěší vzdálenosti od známé a Vídeňany frekventované Mariahilfer Straße. 

Vídeň plánuje výstavbu cyklostezek i v dalších letech. Už nyní uvedla, že se jedná celkem o dvacet ulic, které přizpůsobí pro potřeby cyklistů. Ne ovšem na úkor ostatních. „Nikdo není pouze cyklista. Mnoho cyklistů používá i městskou hromadnou dopravu nebo si občas půjčí auto. Nejde o to stavět jednotlivé účastníky provozu proti sobě. Cílem je zajistit pro všechny adekvátní možnosti dopravy. I teď ve Vídni roste počet lidí, kteří usedají na kolo. Proto potřebujeme spravedlivé rozdělení prostoru a bezpečné cesty“, komentuje plány města místostarostka Hebeinová. V nově uzpůsobených ulicích bude tak např. možný pohyb o maximální rychlosti 30 km/h. Celkem deset takových ulic Vídeň již zřídila, výše zmíněných dvacet má nyní v plánu.

Podle Martina Bluma, pověřence pro cyklistickou dopravu ve Vídni je přírůstek lidí pohybujících se po Vídni na kole znatelný. „Kvůli současné koronavirové pandemii usedá čím dál více Vídeňanů na kolo, aby si zajistili dostatek pohybu a byli zdraví“ dodává Blum aktuální situaci ve Vídni, kdy se počet cyklistů meziročně zvýšil o 20 %. Podpora cyklistické dopravy v době koronavirové pandemie jde ale i přímo od města. Vídeň tak např. zřizuje dočasné cyklopruhy, které mají cyklistům pomoci s dodržováním doporučeného odstupu od ostatních osob. Rakouská metropole se tak zařadila po bok Berlína, Budapešti nebo Milána, které v posledních týdnech také zlepšily podmínky pro cyklisty.

Další aktuální články