Nepochopitelné plýtvání. Uber šrotuje desítky tisíc elektrokol

Perfektně funkční elektrokola, která doposud byla součástí služeb Jump, míří do šrotu a jsou kompletně ničena.  Jump byl koupen Uberem ve snaze zasáhnout i poslední míli a diverzifikovat portfolio. To byl ale rok 2018 a vše vypadalo optimisticky, tedy až na obrovské peníze, které Uber stále spaloval. O dva roky později přišla Pandemie a Jump se Uberu už nehodí. Převzalo ho Lime, kam Uber majetkově vstoupil.

Jump ale má nejenom dostatek vlastních kol, ale také jich, s ohledem na stále trvající opatření a komplikace s koronavirem, tolik nepotřebuje. Výsledek je dost nepochopitelný. Uber desítky tisíc funkčních a mnohdy i nových elektrokol sešrotuje.

Neumožní jejich použití, prodej, ani je nedaruje někde, kde by mohly perfektně pomoci. Vedle elektrokol na šrotiště míří i koloběžky, pro které Uber také nemá využití a také je odmítá poskytnout pro další využití. To vše v okamžiku, kdy světová média plní články o zvýšeném zájmu o kola i elektrokola a jejich nedostatku.

V ‘A Shameful Nightmare’: Truckloads of Perfectly Good JUMP Bikes Are Being Shredded právem upozorňují na to, že ti co se roky snaží prosadit mikromobilitu jako efektivní, udržitelnou a k životnímu prostředí šetrnou dopravu právě předvádějí to nejšílenější plýtvání. 

Lime tvrdí, že za ničení odpovědnost nenese, od Uberu měli převzít desítky tisíc elektrokol, včetně náhradních dílů a ty již mají nasazené do provozu. Žádné z nich nezamířilo na šrotiště k recyklaci.

Mluvčí Uberu tvrdí, že prý zkoumali cestu jak zbývající kola darovat, ale prý je to komplikované z pohledu údržby, právní odpovědnosti, bezpečnosti i nedostupnosti nabíjecích zařízení dostupných pro spotřebitele. „Rozhodli jsme se, že nejlepší přistup, je zodpovědná recyklace,“ je závěr typických výmluv, které Uber poskytl Vice.com. 

Další aktuální články