Šef Besipu: Elektrokola jsou v provozu výrazně nebezpečnější

BESIP bojuje za povinnost nošení helmy na elektrokole a jako obvykle do zdůvodňování mícha řadu výmyslů a mýtů, které se elektrokol týkají. 

Hned v textu upoutávkyElektrokola jsou podle šéfa Besipu Tomáše Neřolda v provozu nebezpečnější než ta klasická. Třeba tím, že dokážou ve chvilce výrazně zrychlit“ je jeden zásadní mýtus. Elektrokola výrazně ve chvilce zrychlit neumí. Dokonce ani ta s „boost“ tlačítkem výrazně nezrychlují, pouze zjednoduší (například) rozjezd na křižovatce a ve skutečnosti tak přispívají k bezpečnosti provozu. 

Klasické elektrokolo pouze pomáhá příšlapem a dělá dělá to do rychlosti zhruba 25 km/h. Poté přestane a jedete čistě za své. Samotný příšlap ale není nijak razantní a ani nemůže být.

TIP: Úrazy na koloběžkách se od roku 2014 do roku 2018 v USA ztrojnásobily

V Besip navrhuje povinnost nošení helmy na elektrokole. Varuje před rizikem nehody si vzali na pomoci „odborníka na elektrokola“ Radka Hrušku. Vypouští tam perly jako „Představa, že v 50kilometrové rychlosti někam vrazí cyklista, mnohdy ještě ve věku seniorů, tak je to dosti nebezpečné, ale vím, že elektrokola po úpravě mohou přesáhnout i rychlost 50 km/h,

Elektrokolo kde motor funguje nad 25 km/h jsou v rozporu se zákonem, to je první nutná věc. Ta druhá podstatnější věc je, že i na klasickém kole se můžete řítit rychlosti 50 km/h.  Argumentovat tím, že někdo porušuje zákon a také tím, že někdo je nezodpovědný hazardér a jezdí na kole 50 km/h rychlostí je velmi zvláštní. 

Na Kolotipy.cz je otázka nošení helmy řešena v Je cyklistická přilba opravdu nutná? Co vědět o používání helmy? Postoj k tomu je poměrně jednoduchý. Helmy zachraňují životy a není to nic, co by jakkoliv omezovalo. Rozumný člověk tedy helmu používá. Pokud by došlo k uzákonění používání, tak určitě dobře, ale týká se to všech kol. Nikoliv pouze elektrokol. Ta oproti běžným kolům žádný extra důvod pro helmu nemají. 

Další aktuální články