Většina firem má bezpečné parkování pro kola nebo sprchy pro cyklisty, ukázal unikátní průzkum cyklozaměstnavatelů (TZ)

Nadace Partnerství a spolek AutoMat zpracovaly unikátní průzkum Cyklozaměstnavatelé v Česku 2020. Ten staví na odpovědích zaměstnanců ze 429 pracovišť, které se zúčastnily letošní výzvy Do práce na kole. Patří mezi ně firmy, ministerstva, výzkumné instituce i městské a krajské úřady. Zaměstnanci odpovídali celkem na třiadvacet otázek, které pokrývaly čtyři oblasti podpory cyklodopravy na pracovišti. Mimořádná zářijová výzva Do práce na kole pak odstartuje již 14. září. 

Stáhněte si kompletní průzkum
Více o zářijové výzvě Do práce na kole

Firmy, co podporují své zaměstnance, nejčastěji sází na zajištění kvalitního a bezpečného parkování jízdních kol. 81 % firem nabízí zastřešené stání pro kola, 79 % firem nabízí stání pro kola bezprostředně u vchodu firmy nebo blíže než parkování pro automobily. Rovněž 76 % firem poskytuje bezbariérový přístup k parkování kol. V zabezpečení jízdních kol firmy volí fyzicky chráněný prostor, jako je kolárna nebo klec (64 % firem), přístup přes zaměstnanecký čip (62 %), kamerový dohled (59 %) a instalaci bezpečnostních stojanů (53 %).

„Výsledky průzkumu ukazují, že české firmy považují dojíždění zaměstnanců do práce na kole za důležitý přínos k firemní kultuře z ekologického i ekonomického hlediska a nabízí svým zaměstnancům adekvátní zázemí i motivaci“, shrnuje organizátor průzkumu Michal Šindelář z Nadace Partnerství.

Po dojezdu do zaměstnání mají pracovníci v 89 % firmách k dispozici sprchy a v 72 % případech šatny. Vysušit své oblečení mohou lidé na 32 % pracovištích. Více než polovina firem podporuje cyklodopravu i finančně skrze investice do zařízení, úhradu startovného ve výzvě Do práce na kole nebo nákupem odměn.

Firmy motivují zaměstnance k dojíždění na kole skrze firemní cyklovýlet (48 % firem), vnitrofiremní rozšíření výzvy Do práce na kole a vyhlašování firemních výsledků (39 %) nebo poskytováním drobných odměn (28 %). Téměř každá pátá firma má k dispozici cyklonářadí pro zaměstnance a každá desátá nabízí i firemní kola. 

Zářijová část kampaně Do práce na kole letos proběhne v rámci Evropského týdne mobility od 14. do 27. září a oproti velké květnové výzvě pro týmy bude určena jednotlivcům. Za symbolický poplatek sto korun, který lze proměnit ve voucher na e-shopu Do práce na kole. V Brně výzvu koordinuje Nadace Partnerství na celorepublikové úrovni spolek AutoMat.

Více informací:

www.cyklozamestnavatel.cz
www.dopracenakole.cz

 

 

Další aktuální články