Páteční koktejl (9. října): Babiš vyhrožuje domácím vězením. Nechají nás jezdit na kole?

 Je tu další Páteční koktejl s přehledem věcí, které by sice mohly být dobré pro článek, ale nebyla síla z nich články udělat. Takže je tady máte v stručném (občas komentovaném) přehledu a můžete si je užívat celý týden. 

Chcete odebírat Páteční koktejl e-mailem? přihlásit k odběru můžete na kolotipycz.substack.com 

Česko & Slovensko

Vlastně taková docela dost dobrá otázka. Jak je možné, že nikdy nezapomeneme jak jezdit  na kole (když už se to tedy někdy naučíme). 

Strava rozšířila zobrazení aktivit o lepší vizualizaci. StatsMap funkčnost je ale jenom pro platící uživatele. 

Hřebenovka Polonin jsou krásné fotky a zajímavé povídání na BikePacking.cz. 

Brno tají data o přechodech pro chodce. Magistrát tvrdí, že mu to nařizuje smlouva s vlastní firmou. Podle právníků je taková úprava nezákonná. Ano. Nezákonná 

Na náplavce v Praze dotahují „hladké pásy“ pro kola a kočárky. Tedy, ona je to parodie na pásy a stejně to není nic platné, protože právě tudy hlavně lidé chodí a kolům zásadně prostor nedají. 

Jak se jezdí do práce na kole Báře Vojtěchové? Bára říká: Na kole jezdím zkrátka tam, kam potřebuji – do práce, nakoupit, za kulturou nebo za kamarády na pivo

Svět_________

1.1 miliardy Euro bylo v Evropě investováno do cyklistické infrastruktury od počátku pandemie. Znamená to 2 300 kilometrů nových tras a pruhů. Čtěte v Coronavirus: How pandemic sparked European cycling revolution

V Paříži oznamují další cyklopruhy a stezky.  Anne Hidalgo to myslí zcela vážně s proměnou města.

iWeech je chytré elektrokolo z Marseille.  Váží 18.5 kg

10 nejhorších měst v USA pro dojíždějící v infografice.

Stojany na kola bici od zeller&moye jsou chytrá cesta jak na jedno míst dostat více kol. 

Elektrické koloběžky v Londýně odloženy až na příští rok. Otázkou je, zda se vůbec někdy do Londýna dostanou. 

Bogota buduje budoucnost postavenou na kolech. V březnu vytvořil 84 kilometrů cyklistické sítě ve snaze pomoci lidem dostat se bezpečně do práce. A budou v tom pokračovat. 

Koulovačka v roce 1894.  Obarveno a upraveno z původního černobílého snímku.

Na počátku roku bylo v Německu 4.3 milionu domácnost s alespoň s jedním elektrokolem (jedna z devíti domácností). V roce 2015 to bylo 1.5 milionu. 

Německá Policie pokutuje vlastníky kol Vanmoof s odstraněným omezovačem rychlosti.  

Prahou na kole se v Takové ulice chce Berlín vrací k nedávno zveřejněným výsledkům průzkumu německého deníku TagesSpiegel. Tohle si určitě prostudujte. 

V národních parcích v USA jsou povoleny elektrokola s motory až do 750 W. Není to ale zcela plošné a bude se to řídit místními podmínkami. 

Lime, Dott a Tier se staly trojicí operátorů e-koloběžek v Paříži na dva roky.  Přečtěte si více v How escooter firms Dott, Lime, and Tier got to stay in Paris

Mercedes oznámil vlastní 500 W elektrickou koloběžku. Jako u jiných automobilek jde o „poslední míli“ a příslušenství automobilu.

Největší nákladní kolo na světě.  Jmenuje se 8rad 

Cyklisté ve světě autonomních aut mohou být problém. Řešitelný například tím, že pro cyklisty bude nové povinné vybavené. Takové co autonomním autům umožní je „vidět“. 

Tier, německý provozovatel e-koloběžek, tvrdí, že posílí londýnskou ekonomiku o 6.7 milionu liber. Má to být založené na sítí nabíjecích stanic v blízkosti obchodů. Lidé čekající na nabití se vydají do obchodů a utrácí. 

Duše Aerothan od Schwalbe co váží jen 41 gramů, zlepšuje kvalitu jízdy a je odolnější proti píchnutí. 

MarketResearch.com k trhu elektrokol uvádí částku 10.5 miliard dolarů a 3,7% meziroční růst pro období 2019 až 2024. Polovina produkce bude pocházet z Číny.

Rodinná auta na elektřinu jsou z dlouhodobého pohledu levnější, než benzínové či naftové modely. V měsíčním pohledu vycházejí o 138 liber levnější u auta běžné velikosti. U malých elektroaut je to ale prozatím opačně, rozdíl by se měl vyrovnat do čtyř let.

Čtení odjinud_________

Tento týden na Kolotipy.cz_________

Páteční koktejl vychází každý pátek. Obsahuje krátké zprávičky a informace, které se nestaly plnými články a nenajdete je tedy v zdejších novinkách ani v sekci věnované mikromobilitě.

Přihlášení k odběru na kolotipycz.substack.com 

Pokud máte sami něco zajímavého a chcete aby se to v Pátečním koktejlu objevilo, dejte vědět redakci na redakce@kolotipy.cz (zveřejnění není zaručeno).

 

Další aktuální články