Studie zejména vhodná pro BESIP a CDV s jejich kampaní proti elektrokolům, ukazuje, že elektrokola na tom z hlediska vážnějších zranění nejsou horší než kola klasická. Proběhla v nemocnicích v Nizozemsku, takže se zcela určitě objeví námitky, že je to země kolům zaslíbená a lidé to tam na kolech umí podstatně lépe, než u nás v Česku. A pochopitelně může být namítáno, že šlo o malý vzorek (78 elektrokolistů a 89 klasických kolistů), byť asi těžko sesbírat tisíce případů přímo v nemocnicích.
Studie mimo jiné objevila i to, co by se dalo očekávat. Třeba to, že uživatelé elektrokol (ve vzorku) byli starší než uživatelé klasických kol. Nebyl ale zjištěn rozdíl mezi mechanismy a závažností zranění, což mimo jiné můžete brát i jako potvrzení toho, že elektrokola nijak výrazně rychleji ani nebezpečnější nejezdí.
Studie také zvýrazňuje výhody používání helmy a vyhýbání se alkoholu. V Nizozemí ale helmy nejsou běžnou součástí výbavy.
Na elektrokolech vznikají častěji poranění v podobě modřin či poranění horní páteře. U klasických cyklistů studie zjistila větší pravděpodobnost požití alkoholu (dva z pěti u klasických vs. jeden z pěti u elektrokol).
Největší skupina nehod se odehrála v rychlosti pod 5 km/h. „Rozdíl [rychlostí] není tak velký a představa, že je mnohem nebezpečnější jezdit na elektrickém kole, není přesná,“ uvedl Otto van Boggelen, vedoucí programu v CROW Fietsberaad.
Zmiňována je i studie Veiligheid NL, která také nezjistila, že by elektrokola byla nebezpečnější. Ta je založena na 3000 nehodách.
Čtěte v E-bikes no more likely to cause serious injuries than normal bikes: study a E-bike net zo (on)gevaarlijk als fiets