České BFI zvýšilo tržby o 16%. Také hodně díky pandemii a elektrokolům

Český výrobce kol Bike Fun International (BFI) zvýšil díky elektrokolům zisk  o 16 procent.  EBITDA 6.7 milionu EUR ve finančním roce 2020.  172 639 prodaných kola a elektrokol. U elektrokol růst 39%. 

Vlastní značky BFI, Superior, Rock Machine a Frappé zaznamenaly nárůst prodeje o 35% (55 165 kusů). OEM tvoří 117 474 kusů. Většina produkce BIKE FUN International míří na export

„Děje se tak hlavně díky rostoucí průměrné ceně prodaného kola. Stále více se nám totiž daří prodávat dražší elektrokola. Každý rok z výrobních linek sjíždí více a více elektrokol, příští rok dokonce očekáváme, že jejich obrat poprvé přesáhne obrat klasických kol. Přesto, co se vyrobených kusů týče, budou dvě třetiny koláče patřit stále kolům bez motoru,“ uvedl finanční ředitel BFI Petr Sazovský.

Z výše uvedeného objemu bylo v roce 2020 elektrokol 49 763 kusů. Pozitivní vývoj jde, jak jinak, na vrub Pandemie. Ta ale zároveň může za několika týdenní zastavení výroby. 

 

Další aktuální články