Městskou dotaci na nákup nákladních elektrokol využilo ve Vídni zatím 145 firem (TZ)

 

Firemní koupi nákladního elektrokola podporuje Vídeň částkou 2 000 až 4 000 euro, přičemž se výše podpory odvíjí od nosnosti kola. Celkem 160 nákladních elektrokol již finanční prostředky od města využilo, dalších sto je ve fázi schvalování. Vedle ekologického způsobu dopravy si firmy pochvalují i finanční a časovou úsporu včetně jednoduššího parkování.

Po prvním roce Vídeň bilancuje svůj program podpory nákladních elektrokol zaměřený na firmy. Ten radnice spustila loni, 1. února 2020.  Zatím jej využilo celkem 145 vídeňských firem koupí 160 nákladních elektrokol. Dalších sto firem se nyní registrovalo a na jejich koupi se připravuje. „Finanční dotací nákladních elektrokol podporujeme vídeňské firmy v jejich rozhodnutí přestoupit na dopravu šetrnou k životnímu prostředí,“ okomentoval iniciativu města vídeňský radní Jürgen Czernohorszky. Každé nákladní elektrokolo ušetří ročně 0,67 tun CO2. Při počtu 160 nákladních elektrokol a horizontu deseti let je podle vyjádření radního řeč již o tisíci tunách. 

Firmy, které dotaci města využily, jsou obzvláště malé a středně velké podniky. Jejich zaměření je ale poměrně široké a sahá od gastronomie po obchod, kulturu až stavebnictví. Jejich motivací přitom byly především lepší parkovací možnosti, časová i peněžní úspora a také ochrana životního prostředí. 

Dotační program, který město spravuje, běží až do konce roku 2021 a podle prohlášení vídeňské radnice zbývá ještě 30 procent z vyhrazených finančních prostředků. Ty v souhrnu činí 800 000 eur. Nákup menších nákladních elektrokol s nosností do 100 kg je subvencován dvěma tisíci eury. Kola přesahující 100 kg získávají od města příspěvek čtyři tisíce euro, max. pak do 30 procent pořizovacích nákladů. 

Zkrátka nepřijdou ani soukromé osoby. Ty si mohou zažádat o finanční podporu na nákladní kolo ve výši 800 euro. V případě elektrického nákladního kola je pak podpora vyšší, a to 1 000 euro. Vztahuje se ovšem pouze na nákup nových kousků. 

Foto:  Fahrrad Wien/ Wolfganz Zajc

Další aktuální články