Vídeň investuje do cyklistiky. Letos realizuje 21 projektů. (TZ)

Zvýšení kvality cyklistické dopravy ve městě, lepší propojení jednotlivých městských částí, výstavba dalších cyklostezek a odstranění nedostatků v celé jejich síti. To vše je prioritou Vídně pro letošní rok a nadcházející léta. Jen letos plánuje vídeňská radnice realizovat 21 projektů.

Bezpečný a pohodlný pohyb na kole je pro rakouskou metropoli, v které podíl cyklistické dopravy neustále roste, prioritou. To potvrzuje i letošní investiční program pro cyklistickou dopravu, který představila Ulli Sima, radní pro životní prostředí. „Cyklistika zažívá v našem městě boom a z rostoucího podílu cyklistů mám radost. V minulém roce vzrostl podíl cyklistické dopravy podle modal splitu vídeňského dopravního podniku ze sedmi na devět procent. Pandemie koronaviru jízdu na kole určitě zatraktivnila, ale trend posilující cyklistické dopravy byl znát již před pandemií a to je pro Vídeň, která usiluje o status vzorového ekologického města, radostná zpráva“, okomentovala situaci ve Vídni Ulli Sima. Ta chce v rámci své agendy posílit i spolupráci s jednotlivými městskými částmi. 

První městskou částí, která bude do letošních plánů významně zapojena je Donaustadt nacházející se v severovýchodní části města. V současné době tak probíhá průzkum všech ulic městské části, aby bylo vypracováno co nejlepší napojení na existující cyklistickou síť. 

Prvním krokem bude podle radní výstavba nové cyklostezky v ulici Wagramer Straße, která vznikne ve dvou etapách. První etapa sahající od mostu Kagraner Brücke po Donauzentrum bude realizována již letos. Druhá etapa spojující Donauzentrum s náměstím Kagraner Platz Vídeň realizuje následující rok. Výstavba cyklostezek v městské části Donaustadt tak podle slov radní letos naváže na projekt cykloparku ke zlepšení motoriky dětí z minulého roku. Měststká část Donaustadt se má stát příkladem fungující cyklistické dopravy.

Celkem plánuje Vídeň realizovat 21 projektů na zlepšení cyklistické dopravy, a to napříč městem. Vedle Donaustadtu poplují investice např. do rezidenční čtvrti Eurogate v třetím vídeňském okrese, do Adolf-Blamauer Gasse či do Otto-Preminger Straße, kde vedle zklidnění motorové dopravy město plánuje i rozšíření chodníků a výsadbu asi dvacítky stromů. 

Další informace : Vídeňská mobilita: skoro každá druhá cesta pěšky nebo na kole

Další aktuální články